Dálnice zatím končí u Hradce Králové, dvacet kilometrů k Jaroměři je rozděleno pro účely stavebního řízení do tří úseků. Od Jaroměře do Smiřic se staví, úsek Smiřice - Předměřice nad Labem má stavební povolení, ale problémy zatím provázely úsek v délce 7,6 kilometrů mezi Hradcem a Předměřicemi.
Nepravomocné stavební povolení zrušil na jaře ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) poté, co ho mimo jiné napadlo rozkladem hnutí Děti Země.
Proti stavebnímu povolení se ohradili spolky, místní zemědělci i magistrát Hradce Králové, své námitky vznesli na poslední chvíli v první polovině června. Město, spolky a silničáři požadovali přerušit řízení, protože se dohadují nad společným memorandem. Úředníci ministerstva na to však odmítli čekat.
Lidé se dožadovali například protihlukových opatření a snížení prašnosti, což podle ministerských úředníků ŘSD bude řešit protihlukovou stěnou a omezením prašnosti.
Místní také chtěli dořešit náhradní přístup na pozemky, ale přeložkami cest se zabývá zase jiný stavební úřad. Na ústním jednání už však stavebník podle ministerstva slíbil, že náhradní cesty zajistí.
Například obec Všestary usilovala o další protihlukové stěny, protože místní část Břízu sevře mimoúrovňová křižovatka na D11 v Plotištích a D35. Úřad to však odmítl, opřel se o souhlas hygieniků.
Neuspěl ani hradecký magistrát s požadavkem na protihlukové stěny, k nimž pořídil vlastní hlukové posouzení. Podle úředníků jde o neoprávněný požadavek.
Hradec Králové ale zatím neví, zda se proti rozhodnutí ministerských úředníků ohradí. Rozklad může podat do 9. července.
„S rozhodnutím a odůvodněním, jak se Ministerstvo dopravy vypořádalo s námitkami města, se magistrát podrobně seznamuje. Nelze tedy zatím nijak naznačit, zda proti rozhodnutí město podá rozklad či ne,“ říká mluvčí magistrátu Petr Vinklář.
Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) v dubnu při návštěvě stavby dálnice D11 na Hradecku ubezpečoval, že stavba nových úseků dálnice má od prvního kopnutí trvat dva a půl roku. Z Jaroměře má stavba dálnice pokračovat dál na hranici s Polskem, napojit by se měla do roku 2030.
„Na pokračování dálnice k polským hranicím intenzivně připravujeme územní rozhodnutí, abychom mohli vykupovat pozemky a připravovat tu stavbu dále,“ řekl tehdy ministr Ťok. Pomoci má i novela zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury, jejíž třetí čtení by poslanci měli projednat zřejmě ještě na konci června.
Projeli jsme nový kousek D11 u Hradce Králové (srpen 2017):